Training voor strakke billen

Als je strakke billen wil, moet je hiervoor trainen. Strakke billen komen nu eenmaal niet vanzelf. Je zal er dus voor moeten werken. In een ander artikel leggen we uit dat vet verbranden (afvallen) parallel loopt aan strakke billen krijgen. We benoemen 3 manieren van vet verbranden, namelijk:

  1. Cardiotraining
  2. Krachttraining
  3. Voeding

In dit artikel bespreken we cardiotraining en krachttraining, aangezien die combinatie zorgt voor een ultieme training voor strakke billen.

Het doel van dit artikel is jou te informeren over hoe je strakke billen traint. Ook verwijzen we je naar een complete training die jou gaat helpen om in korte tijd al over strakke billen te kunnen beschikken.

Strakke billen trainen

Het trainen van strakke billen is een combinatie van intensieve krachttraining afgewisseld met cardiotraining. Dankzij de krachttraining kun je de spieren in je lichaam trainen die zorgen dat je billen strakker worden. Door cardiotraining bouw je conditie op om steeds zwaarder te kunnen gaan trainen, maar verbrand je tevens vet.

Als je de oefeningen voor strakke billen goed uitvoert zal je merken dat cardiotraining zich ook richt op die gebieden die je aan het aanpakken bent. Met andere woorden: je traint straks doelgericht je billen en bovenbenen en zal merken dat vet daar sneller verdwijnt in combinatie met cardiotraining.

Cardiotraining

Welke cardiotraining je ook kiest (hardlopen, roeien, steps, crosstrainer of fietsen), weet dat cardiotraining altijd goed is. Natuurlijk is de ene manier beter en effectiever dan de andere manier, maar het ligt er heel erg aan wat je doel is.

Als je doel is om strakkere billen te verkrijgen, zijn de volgende cardiotrainingen het meest effectief.

Hardlopen

Met hardlopen verbrand je niet alleen vreselijk veel energie en vet, maar ook train je de spieren in je benen en heupen. Dit zijn spieren die direct in contact staan met je billen en dus heel goed helpen om je billen meer vorm te geven.

Fietsen

Voor fietsen geldt natuurlijk hetzelfde. Je verbrandt veel energie en vet, maar traint nog meer dan bij hardlopen je billen. Wie herkent niet het pijnlijke gevoel in je billen nadat je voor het eerst in jaren weer een stuk bent wezen fietsen? Het bewijs dat fietsen je bilspieren zeer effectief traint.

Steps

De laatste manier van cardiotraining die we aanbevelen als je strakkere billen wil trainen is de steps. Doordat je steeds een stap moet zetten, blijf je je billen continu belasten. Daardoor worden zowel de grote bilspier als de kleine bilspier (die in contact staat met je bovenbenen) getraind, groter en sterker.

Dat deze manieren van cardiotraining het meest effectief zijn wil niet zeggen dat je de rest niet hoeft uit te voeren. Om je spieren niet al teveel te belasten is het goed om te variëren en andere spiergroepen te trainen.

Krachttraining

Krachttraining zet je nog meer aan het werk om je doel te bereiken. Met intensieve krachttraining train je heel gericht spiergroepen met het doel om ze te laten groeien en sterker te worden. Zo ook bij je billen trainen.

Veel krachttraining in de sportschool is echter gericht op biceps, triceps (armspieren), schouders en borst of buikspieren. Een apparaat dat doelgericht je billen traint ontbreekt nog.

Maar er is wel een apparaat dat je bovenbenen traint. In dit apparaat zet je jezelf af tegen een gewicht, waardoor je met je benen jezelf weg moet duwen. Een zeer zware training waarmee je zowel je knieën als je bovenbeenspieren kunt trainen.

Effectiever is het wellicht om aan de slag te gaan met echte oefeningen voor strakke billen, zoals:

  • Squats
  • Single Leg Squat
  • Donkey kicks
  • Lunges
  • De schaar
  • Sumo workout

Doe mee met de Strakke Billen Training

Ben jij van plan om echt doelgericht je billen te gaan trainen, maar wil je daar professionele hulp bij? Heb je echter geen zin om hier een vermogen voor te betalen aan maandelijkse kosten voor een coach? Dan hebben we goed nieuws voor je.

Je kunt namelijk de Strakke Billen Training aanschaffen. Een zeer uitgebreid programma. Je krijgt met deze training:

  • de beste en meest doeltreffende oefeningen om vet bij je billen te verbranden;
  • duidelijke instructievideo’s van een bekende personal coach;
  • richtlijnen op het gebied van voeding en training, om het maximale effect te bereiken;
  • de beste trainingsschema’s die je kunt vinden voor strakkere billen.

Deze training is zo populair omdat er veel mensen zijn die de Strakke Billen Training met succes en in korte tijd hebben gevolgd. Binnen een paar maanden bereikten ze hun strakkere kont en met een aantal eenvoudige oefeningen houden ze die in vorm.

Wil jij dat ook allemaal ervaren? Bezoek dan de website van de Strakke Billen Training.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *