Oefening: Pulse Up

Mag het wel wat intensiever? Heb je zin om je buikspieren er eens goed van langs te geven en écht te voelen dat je ze aan het trainen bent? Dan is de Pulse Up voor jou en goede oefening. Met deze oefening train je je volledige buik. Alle spieren worden aangepakt.

Zorg dat je andere oefeningen eerder gedaan hebt en dat je met de Pulse Up eindigt. Want na de Pulse Up is het niet meer te doen om nog andere buikspieroefeningen uit te voeren.

De uitvoering gaat als volgt:

  1. Ga met je rug op de grond liggen. Handen onder je billen en je knieën wat opgetild. Strek je benen naar het plafond.
  2. Span je buik stevig aan en duw je benen zo ver mogelijk de lucht in. Je billen en heupen komen hierbij van de grond. Zorg dat ze zo’n 10 tot 15 centimeter van de grond afkomen. Gedurende de oefening blijven je armen op de grond.
  3. Houd deze positie vast. Adem uit en kom geleidelijk weer terug naar de grond.

Herhaal deze oefening in het begin niet te vaak. Bouw uit van 5 naar 10 herhalingen en tel er dan steeds 5 bij op. Stop wanneer je het idee hebt dat je het niet volhoudt. Cardiotraining vooraf is ideaal, omdat je dan al veel energie hebt verbruikt en je de laatste energie gaat gebruiken voor de Pulse Up.

Houd er rekening mee dat je hier goede conditie voor moet hebben.