Oefening: Sumo workout

Ongetwijfeld de meest intensieve oefening als het op bilspieren trainen aankomt. De Sumo workout draagt dan ook ongetwijfeld bij aan strakkere billen. Het is een vereist om over conditie te beschikken voor je de Sumo workout uitvoert. Zonder conditie is hij namelijk niet vol te houden.

Je voert de Sumo workout als volgt uit:

  1. Begin met je voeten op de grond te zetten. Draai ze in zo’n houding dat je tenen naar buiten wijzen. Houd je handen voor je en vouw ze in elkaar.
  2.   Buig langzaam door je knieën, maar houd je bovenlichaam voortdurend recht en gestrekt.
  3. Je zal merken dat je billen nu automatisch naar achteren worden geduwd. Ga door totdat je dijbenen horizontaal staan aan de vloer. Houd deze positie enige tijd vast.
  4. Kom gecontroleerd weer omhoog. Strek je benen volledig en ga rechtop staan.
  5. Herhaal deze workout 10 keer voor één sessie.

 Eén sessie bestaat dus uit 10 herhalingen van deze beweging. Maar indien je het intensiever wil, kun je natuurlijk ook uitbouwen naar sessies van 12, 15 of zelfs 20 herhalingen. Het is wel zaak dat je goed naar je lichaam luistert. Een blessure loop je met deze oefening zo op, bijvoorbeeld aan je rug.