Effectief buikvet verbranden

De reden dat je deze website bezoekt, is omdat je binnen korte tijd over een strakke, platte buik wil beschikken. Misschien liggen je ambities zelfs nog hoger en wil je een sixpack creëren. Wat dat betreft ben je op deze website aan het juiste adres. We vertellen je over voeding, diverse vormen van training (krachttraining en cardiotraining) en geven je een compleet schema om buikspieren te trainen. Ook lees je in onze kennisbank hoe je het beste buikspieroefeningen uit kunt voeren.

Maar wanneer je een strakkere buik wil of wanneer je een sixpack wil krijgen, zal er eerst wat anders moeten gebeuren. Je zal buikvet moeten gaan verbranden. Het grote nadeel daarvan is dat buikvet zich niet heel makkelijk weg laat krijgen.

Toch zijn er manieren om je buikvet sneller weg te krijgen dan je nu voor mogelijk houdt. In dit artikel informeren we je er uitgebreid over.

Vet verbranden in het algemeen

Wie wil afvallen zal vet moeten gaan verbranden. Dat klinkt heel simpel en is het in feite ook wel. Het idee, althans. Want je bent te dik omdat je maanden of jaren achtereen meer energie binnenkreeg dan je lichaam verbrandde. Door dat te beseffen en om te draaien (en meer energie te gaan verbruiken dan je door voeding binnen krijgt) kun jij ervoor zorgen dat je in elk geval niet meer aankomt. Vetmassa wordt niet meer opgeslagen als jij op een dag meer energie verbrandt dan dat je binnenkrijgt.

Sterker nog: je lichaam zal op zoek moeten naar energie om te verbranden en komt dan uiteindelijk bij je vetmassa uit. Je gaat dus vetmassa verbranden.

Hoe verbrand je vet?

In het algemeen verbrand je vet door meer te gaan bewegen. Krachttraining is een zeer effectieve manier van vet verbranden, maar cardiotraining zal ook al heel veel voor je doen.

Het gaat erom dat je zorgt dat je meer energie verbruikt dan dat je binnenkrijgt. Of je nu gaat wandelen of gaat fietsen, maakt niet zoveel uit. Als je maar meer gaat bewegen dat je op dit moment doet.

Doelgericht buikvet verbranden

Als je doelgericht buikvet wil verbranden, moet je cardiotraining combineren met buikspieroefeningen (krachttraining). Hoe intensiever, hoe beter. Maar begin niet direct met intensieve training. Bouw het liever uit en gebruik onze schema’s voor buikspiertraining.

Wanneer jij energie verbruikt en je buikspieren aan het trainen bent, zal je lichaam het signaal opvatten dat je daar in elk geval op aan het focussen bent. Er zal dan ook meer vetmassa bij je buik verdwijnen als je dat signaal maar vaak genoeg afgeeft. Dus doelgericht buikvet verbranden werkt het beste door cardiotraining te combineren met doelgerichte buikspieroefeningen.

Buikvet verbranden door op je voeding te letten

Maar er is meer. Voeding is natuurlijk heel erg belangrijk als het aankomt op vet verbranden. Door voeding krijg je energie binnen. De kans is groot dat je door die voeding al jarenlang de verkeerde energie binnen kreeg. Namelijk energie uit enkelvoudige koolhydraten.

Pas je voedingspatroon aan en ga op zoek naar producten met veel complexe koolhydraten. Dit zijn producten waarin ook eiwitten en onverzadigde vetten zitten.

De beste hulp haal je in huis met behulp van het boek Fit Chef. Dit boek bevat vele eiwitrijke recepten die je niet alleen helpen vetmassa te verbranden, maar ook je buikspieren sneller laten groeien. Lees meer over Fit Chef.

Theorie over voeding

Om te begrijpen hoe dat nu precies in zijn werk gaat, moet je begrijpen hoe je voeding werkt. Onze voeding is voor ongeveer tachtig procent verantwoordelijk voor hoe we eruit zien, hoe we bewegen en hoe gezond we zijn en hoe gezond we ons voelen.

Voeding levert energie in de vorm van koolhydraten, vetten en eiwitten, maar ook vitaminen, mineralen, vezels en ijzers. Allemaal onderdelen die bepalen hoe gezond je nu eigenlijk leeft.

Sport speelt ook mee, maar vult slechts twintig procent in van dat alles.

Zonder de juiste voeding zal het dus extreem lastig zijn om af te vallen of om spiermassa op te bouwen en een strakke buik te krijgen of zelfs een sixpack.

Gezonde afweging

Buikvet verbranden begint met een gezonde afweging. Eigenlijk een formule. Aangezien voeding voor 80% bepaalt hoe je eruit ziet, hoe je je voelt en hoe gezond je bent en sport dat voor 20% doet, moet je de combinatie vinden tussen de juiste voeding en de juiste oefeningen.

Daar hebben we je op deze website mee geholpen, want:

  • De beste oefeningen vind je hier;
  • Een doelgericht schema op te trainen vind je hier;
  • Informatie over cardiotraining vind je hier;
  • Gezonde voeding (eiwitrijke recepten) vind je hier.

Met andere woorden: je hebt met dit lijstje alles wat je moet hebben om jouw doel te bereiken. Die strakkere buik, die sixpack en dat slanke lijf zijn echt al binnen handbereik. Het enige dat je moet doen is vandaag nog beginnen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *