Billen en buik trainen begint met vet verbranden

Wil jij binnenkort beschikken over een strakke buik en billen? Weet dan dat het aardig wat inspanning kan vragen om je buik en je billen in vorm te krijgen. Want eigenlijk kies je er voor om te gaan afvallen.

Je wil afvallen bij je buik en billen om vetmassa om te zetten in spieren. Er in elk geval voor zorgen dat je buik en billen niet meer worden belemmerd door onnodig vet.

Vet verbranden is de snelste en efficiëntste manier om dit doel te bereiken. Maar hoe verbrand je optimaal vet? In dit artikel leggen we het uit.

Doel van dit artikel

Het doel van dit artikel is jou inzicht geven in hoe je vet kunt verbranden en hoe dat bijdraagt aan het verkrijgen van strakke billen en een strakke, platte buik.

Je leert over het effect van cardiotraining, krachttraining en doelgerichte oefeningen, maar ook over het belang van de juiste voeding. We eindigen met een receptenboek dat we je aanbevelen, omdat het de aanmaak van spiermassa bevordert en jou sneller helpt met vet af te rekenen.

3 Manieren van vet verbranden

Op deze website maken we onderscheid in 3 manieren waarop je doelgericht en doeltreffend vet kunt verbranden. Namelijk:

  1. Cardiotraining
  2. Krachttraining
  3. Voeding

We noemen de gerichte oefeningen hier nog even niet bij, omdat ze een combinatie zijn van cardio- en krachtraining. Hieronder lichten we de 3 manieren nader toe.

Cardiotraining

Met cardiotraining werk je aan het bijhouden van je conditie. Je bouwt meer conditie op, waardoor je ook afvalt. De inspanning vergt namelijk veel energie en die energie wordt weer onttrokken uit eerder opgeslagen vetmassa’s. Maar doordat je conditie opbouwt, kun je ook beter uit de voeten met krachttraining. Het effect van cardiotraining is dus dubbel:

Enerzijds helpt cardiotraining je bij het afvallen, omdat je vet verbrand. Anderzijds helpt cardiotraining je lichaam sterker te worden en kun je op die manier intensievere krachttraining uitvoeren.

Vormen van cardiotraining zijn onder meer (hard)lopen, de crossfit, roeien (roeiapparaat in de sportschool), steps, fietsen en de loopband.

Krachttraining

Wie over spiermassa beschikt, doet een beroep op de vetmassa en energie die binnen komt door voeding. Spieren moeten namelijk voortdurend gevoed worden en hebben dus heel veel energie nodig. Daardoor wordt vetmassa sneller verbrand, maar wordt voeding ook sneller omgezet in energie. Je kunt door krachttraining heel snel afvallen, maar bouwt ook aan spiermassa waardoor het afvallen vanzelf gaat.

Train je doelgericht je buik en billen? Dan zal je merken dat het vet daar sneller verdwijnt en die onderdelen van je lichaam een stuk sterker worden.

Voeding

Tot slot speelt ook voeding een cruciale rol bij het vet verbranden. Want door voeding krijg jij energie. Maar helaas krijgen mensen vaak de verkeerde energie binnen, namelijk energie uit enkelvoudige koolhydraten.

Enkelvoudige koolhydraten geven je korte tijd energie, maar maken je ook dik. De hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt kan namelijk niet verbrand worden en blijft dus achter… als vet.

Complexe koolhydraten doen het tegenovergestelde: ze geven je langere tijd energie en worden volledig verbrand. Je wordt hier dus niet dikker van.

Deze complexe koolhydraten haal je uit koolhydraatarme voeding, maar ook uit eiwitrijke voeding. Wat dat betreft willen we iederen die vet wil verbranden (om bijvoorbeeld strakkere billen te krijgen of over een platte buik te kunnen beschikken) aanraden om het boek Fit Chef te gebruiken bij het koken.

Fit Chef

Het boek Fit Chef is een eiwitrijk kookboek. Een van de weinige professionele boeken die momenteel te verkrijgen zijn, maar wel een boek dat twee doelgroepen kent:

  • Mensen die willen afvallen
  • Mensen die spiermassa op willen bouwen (of strakkere billen en een plattere buik willen)

Wat doet Fit Chef?

Fit Chef laat je kennismaken met de voedzame en lekkere eiwitrijke keuken. Je benut eiwitrijke producten optimaal, waardoor je veel meer eiwitten binnenkrijgt en veel minder (enkelvoudige) koolhydraten. Het gevolg is dat je als een razende kunt afvallen of spiermassa op kunt bouwen. Het is maar net waarmee je deze recepten combineert: afvallen of trainen.

Wil jij meer weten over Fit Chef en enkele recepten inzien? Bezoek dan de website van auteur en bewegingscoach Mark van Oosterwijck.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *